דרעי: "צריכים ללמוד ראיית חשבון כדי להבין את ההנחות בארנונה"

    ״השלטון המקומי הוא השלטון המרכזי בישראל, שכן ראשי הרשויות הם הכתובת העיקרית והמיידית של התושבים. כאשר הרשויות המקומיות חזקות, גם השלטון המרכזי חזק. עם זאת, ישנם פערים גדולים"
    ישראל פריי No Comments on דרעי: "צריכים ללמוד ראיית חשבון כדי להבין את ההנחות בארנונה"
    ״השלטון המקומי הוא השלטון המרכזי בישראל, שכן ראשי הרשויות הם הכתובת העיקרית והמיידית של התושבים. כאשר הרשויות המקומיות חזקות, גם השלטון המרכזי חזק. עם זאת, ישנם פערים גדולים"
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הפנים והשר לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, אריה דרעי, פרש את משנתו בפני ראשי הרשויות בכנס השלטון המקומי שהתקיים בחיפה. השר אמר, כי בכוונתו להקים ועדה לבחינת שינוי שיטת חלוקת מענקי האיזון.

    ״על נוסחת גדיש, אשר נועדה לחשב את חלוקת מענקי האיזון, אבד הכלח. נדאג למצוא פתרון אשר ייטיב עם הרשויות החלשות באמת ויביא לצמצום פערים בין הרשויות החלשות והחזקות. אנחנו נדע למצוא פתרון צודק לאותן רשויות״.

    עוד אמר השר דרעי, ״השלטון המקומי הוא השלטון המרכזי בישראל, שכן ראשי הרשויות הם הכתובת העיקרית והמיידית של התושבים. כאשר הרשויות המקומיות חזקות, גם השלטון המרכזי חזק. עם זאת, ישנם פערים גדולים".

    למעלה מ50 רשויות נמצאות בתוכניות הבראה ואני הנחיתי להפסיק את המודל של תוכנית הבראה ולהעבירם לתוכנית המראה. רק הגברת השוויוניות וצמצום הפערים בין החלשים והחזקים, הפריפריה והמרכז, תביא לצמיחת וחיזוק השלטון המקומי.

    השר דרעי סיפר, כי הוסיף למשרד לפיתוח הנגב והגליל 30 רשויות מקומיות ו40 שכונות במרכז הארץ, צעד אשר יביא לצמצום מאסיבי של הפערים. אני בא לעבוד עם ראשי הרשויות וגם אם לפעמים לא תאהבו את צעדיי, בסוף אתם תודו לי על צמצום הפערים והעמקת השוויון״.

    השר דרעי התייחס גם לנושא גביית הארנונה: ״שיטת גביית הארנונה כיום ושיטות החיוב הרבות, מחייבות ללמוד ראיית חשבון כדי להבין את שנכתב. אנחנו נעשה סדר בדברים, ביחד עם השלטון המקומי ונדאג לאחד ולפשט את השיטות הקיימות כיום״.

    בנוסף, השר חשף כי מתגבשת תוכנית לצפון הארץ, ביחד עם משרדי הממשלה השונים, ל-5 השנים הקרובות. השר דרעי אמר: ״נביא את הנושא להחלטת ממשלה ואנחנו גם נקים מנהלת כדי שתעקוב ותיישם את ההחלטה. התוכנית תביא לשינוי עצום בצפון בתחומים רבים, דוגמת התיישבות, בריאות ועוד״.



    0 תגובות